Sunday, September 13, 2009

awek medic

salam. rumet aku demam sejak ari sabtu..kesian die. asyik wat muke seposen je. ble aku tanye sepatah, die jawab sepatah. aku tanya dua patah, die jawab sepatah gak. aku tanye 5 patah, die jawab sepatah (rasa nk lempang pon ade.. :P )..alahai rumet2..kesiann

so aku pon bawak die ke klinik UTP malam tue. Doktor yg bertugas cek, alhamdulillah suhu die 39.5 C. ehhh silap...astaghfirullah suhu badan die 39.5 C. agak panas la. doktor ckp maybe rumet aku dehydrate sbb bulan pose kot. so doktor pon masukkan air ke dalam badan die. kne la tahan kejap.

sementara tggu 2 botol air (tak sure la air ape, sekali tgk mcm air 100 plus je) dimasukkan, aku pon menceceh (berborak-borak) la dgn doktor. seronok borak dgn doktor cine ni, dengar his vastly experience. banyak gk tau pasal rahsia doktor :D

aku saja nk berseloroh dgn doktor ni, "so doktor, if saya nak carik awek medic boleh tak?"

doktor senyum "boleh! tp awak kena belajar memasak, tukar diapers, mandikan anak, basuh baju sendiri, lipat baju sendiri, kemas rumah etc. semue keja-keja di rumah awak kena belajar dlu sblom awak carik awek medic..bcoz once u get married, u have to do all those things"

paham2 la maksudnya kn..aku mampu tergelak saja..=)

kpd rumet, sila cpt sehat. or maybe rumet aku saja je wt demam supaya dapat cuti raya extra seminggu? hahaha..

2 comments: