Thursday, January 19, 2012

tomorrow


[ketika sesi ta'aruf]

bakal ayah mertua : apakah tujuan utama perkahwinan? jawapan soalan ini akan memandu bahtera rumah tangga kamu berdua nanti

aku : erk! .......

setelah terdiam seketika sambil menelan air liur dua tiga kali, maka aku pun buka mulut

aku : kalau ikut skema jawapan dalam syariah islamiyah yg saya belajar dulu, untuk mendapat keredhaan Allah.. moga dgn berkahwin, akan dikurniakan Sakinah, Mawaddah wa Rahmah

bakal mertua : betul jawapan tu..tapi perkahwinan mempunyai misi yg lebih besar..untuk melahirkan keluarga du'at..keluarga yg sentiasa menyampaikan dakwah di muka bumi ini..keluarga baitul muslim..keluarga dimana islam dijadikan way of life..keluarga dimana anak yg lahir nanti akan diperkenalkan dengan dakwah..bukan kah lebih mudah untuk berdakwah dengan anak-anak daripada berdakwah dengan org luar kan? apabila keluarga du'at dapat dibina, maka barulah kita dapat membina masyarakat yg sejahtera seterusnya negara yg islamik aman bahagia..tapi semuanya perlu bermula daripada baitul muslim..inilah jalan yg yg diperkenalkan oleh Rasulullah, maka jalan inilah yg akan kita ikuti..

Subhanallah..

esok mempunyai misi besar..
esok bukan sekadar pertautan cinta..
esok bukan sekadar satu majlis biasa..
esok..


Inilah jalanku..
jalan ini aku pilih..untuk mengharap redhamu ya Allah..
jalan yg penuh liku..penuh halangan tapi hasilnya lumayan
moga dengan jalan ini dapat melayakkan aku untuk masuk ke dalam Syurga mu
maka pada mu ya Allah aku berdoa..berkatilah perkahwinan kami berdua
kurniakanlah kami anak-anak yg soleh solehah yg menjadi permata pada kami berdua
moga perkahwinan ini menjadi platform untuk mencapai kejayaan yg lebih besar
didunia & akhirat..
Amin Ya Rabb




p/s : most probably the last post of this blog..officially closed until further notice..Tq for your support :)

No comments:

Post a Comment