Wednesday, December 21, 2011

Kahwin

Post ni berkaitan dengan kahwin..
ye betol..
tapi bukan berkaitan dgn aku la..
sila layan..& sila gelak

pada suatu malam..tempat : sekitar Gebeng

aku, member aku (refer as A) and another member aku (refer as B) kemaruk durian..maka kami bertiga pon pergilah ke gerai durian tepi jalan..Al-kisahhh

aku : abe, berapa harga durian abe?

abe durian : hok ni 4, 6 dengan 8 ringgit abe

aku : hok 8 ni bakpo mahal sangat abe?

abe durian : hok ni kawen (sila bayangkan sebutan kawen dalam loghat kuantan ala2 ganu)

aku : (dalam hati : owhh durian kawen memang mahal)

tiba-tiba member aku menyampuk

B : owhh durian langkawi..patut lah mahal..datang dari jauh


aku dan A berpandangan..WHAT????

kawen = Langkawi ?

pecah perut aku gelakkkkkk..HAHAHAHHAHAHAHA..

B pulak blur..

B : owhh durian kawen..ingatkan durian dari Langkawi


moral of the story : biasa-biasakan lah dengan loghat belah pantai timur ni ye =)'

No comments:

Post a Comment